Dundersuccé till havs
Den 15-17 januari var det dags för sjunde upplagan av Viking Lines egenproducerade och återkommande whiskymässa som numera är den sjunde största i hela
världen. Under tre dagar lockade mässan 4 600 whiskyintresserade resenärer som bekantade sig med 620 olika whiskysorter från ett 30-tal företag.
1300 personer deltog i Master Class-symposier. Det svenska destilleriet Box lanserade 700 speciellt framtagna flaskor för Cinderella som alla gick åt. Kvoten för första avgången, 300 flaskor Box Archipelago, såldes slut på fyra minuter. I samband med mässan arrangerades även en välgörenhetsauktion dit mässans leverantörer hade donerat whiskyflaskor som sedan auktionerades ut bland mässbesökarna. Hela summan på 82 600 kronor skänktes oavkortat till Östersjöfonden. – Mässan blev till en jättesuccé på alla sätt. Ett stort tack till alla våra gäster och 200 representanter från de olika whiskyföretagen. Hoppas vi ses nästa år igen, hälsar Robert Hellström, taxfreechef på Viking Cinderella.