Famous Grouse: Berömd ripa i ny skepnad
Det nya utseendet har blivit till för att man vill ge The Famous Grouse en mer ”premiumkänsla”. Det handlar om ny flaskform, uppdaterad etikett med modern tolkning av ripan. Men The Famouse Grouse är förstås fortfarande The Famous Grouse.
Så här uttrycker direktör Glenn Gibbon det hela:
– Den nya designen har utvecklats som ett resultat av konsumentens efterfrågan på förbättrad kvalitet och kommer ytterligare att differentiera varumärket från våra konkurrenter och sätta en högre standard. Vi tycker att den nya designen är ett modernt uttryck av våra viktigaste tillgångar: the Grouse, och vårt ’berömda’ namn, vilket kommer att hjälpa oss att leverera på våra höga ambitioner för varumärket under de närmaste åren”.
Och så blir Black Grouse Smokey Black alltså. Innehållet har samma smakprofil som tidigare men har fått förstärkning av den rökiga Glenturrent Single Malt.
Tillökning i familjen har det också blivit: i juli förra året kom The Famous Grouse Mellow Gold.
The Famous Grouse (nr 438, 289 kr), The Famous Grouse Smokey Black (nr 10447, 299 kr) och The Naked Grouse (nr 466, 349 kr)